Thursday, August 27, 2015

یادگیری انگلیسی در خواب

یادگیری انگلیسی در خواب

یادگیری انگلیسی در خواب

یادگیری انگلیسی در خواب موضوعی است که مدتی ذهن زبان آموزان را مشغول کرده و بسیاری از آنها این سوال را دارند که آیا واقعا این روش یادگیری زبان انگلیسی عملی است یا خیر.
محققان زیادی در این زمینه تحقیق کرده اند که آیا مغز انسان تونایی دریافت مطالب و طبقه بندی آن را دارد یا نه و نظرات متفاوتی تا بحال بیان شده است.
موسیقی انگلیسی, داستان های زبان انگلیسی و پادکست های زبان انگلیسی ابزارهایی هستند که زبان آموزان هنگام خواب و یا بخواب رفتن آنها را گوش کنند و در واقع اینها ورودی برای مغز غیرفعال هستند. این روش می تواند در واقع گوش را با زبان انگلیسی آشنا کند و شاید هنگام خواب و بیداری چند جمله یا کلمه انگلیسی آموزش دهد ولی بیشتر ذهن انسان را خسته می کند. زبان آموز پس از چند روز و چند ماه وقتی که نتیجه ای نمی گیرد، یا از زبان خواندن خسته می شود و یا ممکن است به این نتیجه برسد که کند ذهن است. بنابراین ما به هیچ عنوان این روش یعنی یادگیری انگلیسی در خواب را توصیه نمی کنیم.
گوش دادن به زبان انگلیسی زمانی می تواند خیلی مفید باشد که شما به صورت فعال این عمل را انجام می دهید. به عنوان مثال هنگامی که به موسیقی انگلیسی گوش می دهید، این موسیقی انگلیسی با متن باشد تا شما متوجه کلمات جدید شوید و به دنبال معانی آنها باشید. یا گوش دادن به داستان های زبان انگلیسی می تواند بسیار مفید باشد، البته هنگامی که بیدار هستید و ذهنتان کاملا آماده یادگیری زبان است. اصولا ذهن انسان عاشق یادگیری مطالب به صورت دنباله دار است و داستان یکی از بهترین این مطالب است. وقتی ارتباط بین کلمات وجود دارد، مطالب خیلی سریع به ذهن سپرده می شوند.
همچنین پادکست های زبان انگلیسی که در آن گوینده از شما سوال می پرسد و شما را مجبور به پاسخ دادن می کند یکی دیگر از روش های بسیار مناسب یادگیری زبان انگلیسی و تقویت مهارت شنیداری و صحبت کردن است.
در تمام روش های بالا و چه اینکه یادگیری در کلاس باشد یا یادگیری به صورت آموزش آنلاین زبان انگلیسی, مهمترین عنصر تکرار و تمرین است. کلید موفقیت در یادگیری هر زبان خارجی تکرار و تمرین است.

No comments:

Post a Comment