Friday, November 30, 2018

جملات شرطی نوع دوم به همراه مثال و ترجمه – آموزش گرامر

جملات شرطی نوع دوم به همراه مثال و ترجمه – آموزش گرامر

در زبان انگلیسی از جملات شرطی نوع دوم برای بیان حالت خیالی و تصوری استفاده می شود.
آموزش گرامر شرطی نوع دوم
شرایطی که اتفاق نیوفتاده و ما تصور می کنیم که اگر اتفاق می افتاد، چه پیامد و نتیجه ای می داشت.
به مثال های زیر با ترجمه فارسی دقت کنید:
If I won a lot of money, I’d travel the world.
ترجمه: اگر پول زیادی ببرم، کل دنیا را می گردم.
Where would you live if you could live anywhere in the world?
اگر هر جایی در دنیا که می خواستی می توانستی زندگی کنی، کجا زندگی می کردی؟
If I had enough time, I would watch TV now or later on.
اگر وقت کافی داشتم، الان یا بعدا تلویزیون تماشا می کردم.

فرمول ساخت جملات شرطی نوع دوم  

If + simple past, would + simple form
دقت کنید که بعد از If زمان جمله گرامر ساده است، اما وضعیت مربوط به حال حاضر و آینده است.
نکته گرامر : اتفاق و صحبت ما مربوط به گذشته نیست، بلکه تصور می کنیم.
به مثال های جملات شرطی نوع دوم و توضیحات زیر دقت کنید.
مطلب مرتبط: استفاده از جمله شرطی نوع را در سریال Suits در اینجا ببینید.
If I taught this class, I wouldn’t give tests.
اگر من به این کلاس درس می دادم، آزمون نمی گرفتم. (در واقع من به این کلاس درس نمی دهم)
If he were here right now, he would help us.
اگر همین الان اینجا بود، به ما کمک می کرد. (در واقع، او الان اینجا نیست)
If I were you, I would accept their invitation.
اگر من جای تو بودم، دعوت آن را قبول می کردم. (در حقیقت، من جای تو نیستم)
نکته گرامری: در جملات شرطی ، برای ضمیر مفرد و جمع ، از were استفاده می شود.
If I had that dress, I would hit on him.
اگر آن لباس تنم بود، مخشو می زدم. (ولی در حقیقت، اون لباس زنانه رو ندارم)

مقایسه Would و Could در جملات شرطی نوع دوم

If I had enough money, I would buy a car.
اگر پول کافی داشتم، یک ماشین می خریدم. (در این جمله، گوینده می خواهد یک ماشین بخرد، اما پول کافی ندارد. Would میل و نتیجه قابل پیش بینی را بیان می کند)
If I had enough money, I could buy a car.
اگر پول کافی داشتم، می تونستم یک ماشین بخرم. ( در این جمله ، گوینده یک نتیجه ممکن را بیان می کند. could در واقع همان معنای Would be able to را می دهد)

No comments:

Post a Comment