Thursday, August 2, 2018

درس سوم آموزش مکالمه با فیلم به دنبال خوشبختی

درس سوم آموزش مکالمه با فیلم به دنبال خوشبختی

آموزش مکالمه با فیلم در جستجوی خوشبختی
کریس گاردنر به دنبال دلال سهام شدن است. او می خواهد از مغز ریاضی خود کمک بگیرد و در این بیزنس موفق شود. اما کرایه عقب افتاده ونبود پول به او فشار می آورد.
کریس گاردنر این بخش از زندگی خود را “احمق بودن یا Being stupid نامگذاری کرده است”
درس اخلاقی: وقتی کریس از رویاش به عنوان دلال سهام به همسرش می گیه، همسرش او رو مسخره میکنه و می گه چطور بری فضانورد بشی! اما این حرف کریس رو از دنبال کردن هدفش منصرف نمی کنه.
لینک مرتبط: درس اول آموزش با فیلم به دنبال خوشبختی
لینک مرتبط: درس دوم آموزش انگلیسی با فیلم به دنبال خوشبختی

آموزش و ترجمه جملات مهم این بخش از فیلم

This part of my life is called “Being Stupid”
به این بخش از زندگی من “احمق بودن” گفته میشه.
معنی is called گفته میشه. ساختار : مجهول
Can I ask you a favor, miss?
خانم، میتونی یه لطفی بهم کنی؟ می تونم ازت یه درخواستی کنم؟
Miss برای خانمی که ازدواج نکرده استفاده میشه
Ms برای خانمی که نمی دونیم ازدواج کرده یا نه، استفاده میشه
Mrs برای خانمی که ازدواج کرده استفاده میشه
Do you mind if I leave this here with you, um, just for five minutes?
ناراحت نمی شی اگه این وسیله رو اینجا بذارم، فقط برای پنج دقیقه
نکته گرامری : نحوه مودبانه درخواست کردن Do you mind If …
I have a meeting in there and I don’t wanna carry that in there.
اونجا یه جلسه ای دارم و نمی خوام که اون وسیله رو اونجا ببرم
Wanna مخفف want to است.
Looking smalltime.
معنی smalltime : غیر مهم unimportant
Here is a dollar. And I’ll give you more money when I come back out.
این یه یک دلاری. و وقتی برگردم، بهت پول بیشتری میدم.
You can’t sell it anywhere.
هیچ جایی نمی تونی بفروشیش
معنی Anywhere : هیچ جایی
I can’t even sell it and it’s my job. All right?
من خودم حتی نمی تونم بفروشمش و تازه این شغل منه. باشه؟
Chris?
Yes
Tim Brophy, Resources.
تیم بروفی ، از منابع انسانی
How are you?
در جواب How are you حتما لازم نیست که بگویید fine thanks .
Follow me = come with me.
دنبالم بیا
Yes, sir.
Let me see if I can find you an application for our internship.
بذار ببینم یه درخواست کار برای دوره کارآموزی می تونم برات پیدا کنم.
I’m afraid that’s all we can do for you.
متاسفانه این تمام چیزیه که می تونیم برات انجام بدیم.
As you can see, we got a hell of a lot of applications here …
همانطور که می بینی، کلی درخواست اینجا داریم.
معنی Application درخواست
معنی a hell of a- : برای تاکید بر چیزی که بد است
مثال:
the car cost a hell of a lot of money
این ماشین خیلی هزینه داشت
Thank you very much. I need to go. I’ll bring this back.
خیلی ممنون. باید برم. اینو برات برمیگردونم. {اینجا میبینه که اون خانمومه داره دستگاه اسکنر رو میدزده و اون دستگاه تمام زندگی کریس گاردنر هست.
Trusting a hippie girl with my scanner, why did I do that?
اعتماد کردن به یک دختر هیپی با دستگاه اسکنرم (و دادن دستگاه اسکنرم بهش)، چرا اینکارو کردم؟
Excuse me. Excuse me.
Like I said, this part of my life is called “Being Stupid”.
همانطور که گفتم، این بخش زندگی من “احمق بودن” نامیده میشه.
معنی Like I said : همانطور که گفتم

No comments:

Post a Comment