Saturday, August 4, 2018

درس چهارم : نحوه جمع آوری اطلاعات برای نوشتن رزومه انگلیسی

درس چهارم : نحوه جمع آوری اطلاعات برای نوشتن رزومه انگلیسی


اگر قرار است رزومه خود را از اول بنویسید، بدون برنامه ریزی شروع به تایپ رزومه نکنید. حتما قبل از شروع نوشتن رزومه انگلیسی اطلاعات شغلی و تحصیلی ضرروی که خوشایند کارفرما است را جمع آوری کنید.
همیشه به یاد داشته باشید که مدیر یا کارشناس استخدام، بیش از 1 دقیقه وقت صرف خواندن رزومه شما نمی کند. بنابراین شانس قبولی در استخدام را با رزومه انگلیسی بد به خطر نیاندازید.
برخی از متقاضیان کار بر این باورند که هرچه بیشتر اطلاعات در رزومه بنویسند، مدیر استخدام تصور می کند که اینها آدم های حرفه ای هستند و حتما آنها را استخدام می کنند. اما این یک اشتباه بزرگ است!
شما باید به فکر مدیر و کارشناس استخدام نفوذ کنید، و ببینید که آنها به دنبال چه اطلاعاتی می گردند. آیا می توانید با آنها تماس بگیرید و بپرسید؟ خیر!
پس از یک روش استاندراد که خود مدیران منابع انسانی استفاده می کنند، بهره ببرید. روش کار را من به شما می گویم. کافی سوالات درست را بپرسید.
به لیست سوالات زیر دقت کنید و تمام آنها را به صورت دقیق و مختصر جواب دهید.

ابتدا با مطالب پایه ای سوالات رزومه را شروع کنید:

  • اسامی شرکت های که در آنها کار کرده اید Company names
  • پوزیشن و سمت Position titles
  • تاریخ شروع و پایان کار Dates
سپس بر روی کاغذ بنویسید که در هر کدام از آن شرکت ها به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده اید. در ادامه لیست سوالات که درباره هر پوزیشن می توانید از خود بپرسید را بخوانید و جواب دهید:
  • چطور شرکت خود را توصیف می کنید؟
  • اندازه شرکت از نظر تعداد نیرو چقدر بود؟
  • ارزش دارایی شرکت به چه میزان بود؟
  • اندازه بازار شرکت به چه میزان بود؟
  • سود سالانه شرکت به چه میزان بود؟
  • چرا در آن شرکت استخدام شدید؟
  • مسئولیت های شغلی شما در آن شرکت ها چه بود؟
  • در بخش فروش چه میزان در ماه برای شرکت درآمد ایجاد می کردید؟
  • آیا به دلیل برنامه های شما، میزان فروش و تعداد مشتریان شرکت افزایش پیدا کرد؟ آیا رکوردی را جابجا کردید؟
  • در پوزیشن خود در آن شرکت به چه موفقیت هایی دست پیدا کردید؟ به طور دقیق اشاره کنید.
  • آیا پاداشی بابت خدمات خود دریافت کردید؟ آن خدمات چه بودند؟
از فرمت CAR بهره بگیرید.
  • C = Challenge به چالش ها و مشکلاتی که در کار داشتید و آنها را حل کردید فکر کنید
  • A = Action چه اقداماتی را انجام دادید؟
  • R = Results نتیجه اقداماتی که انجام دادید چه بودند؟
زمانی که به تمام این سوالات برای پوزیشن های مختلف پاسخ دادید، تمام اطلاعات لازم برای نوشتن رزومه انگلیسی را در اختیار خواهید داشت.
حال زمان آن است که بهترین فرمت رزومه انگلیسی را انتخاب کنید و شروع به تایپ کردن رزومه خود کنید.
در درس های آینده نکات بیشتری را در مورد نحوه نوشتن رزومه حرفه ای انگلیسی به شما خواهم گفت.

No comments:

Post a Comment